Srpen 2007

Hladké nožky

19. srpna 2007 v 19:24 Beauty

Jak na HLADKÉ NOHY

1. Nejjednodušší holení nohou je ve vaně. Nechceš-li se koupat, stačí, když je jen navlhčíš.

Vlasové masky

19. srpna 2007 v 19:20 Beauty
Bahenní maska
Účinky:Jemně čistí,odstraňuje z vlasů zbytky stylingových přípravků,vyhlazuje a prokrvuje pokožku hlavy.Vlasy budou lesklejší!
Potřebuješ:2-4 lžíce léčivého nebo lávového bahna(seženeš v lékárně)
Teplou vodu
Postup:Smíchej bahno s vodou,až vznikne hladká pasta.Poté ji nanes na 15 minut na vlké vlasy.Pak smyj.

Maska na unavené vlasy
Účinky:Suchým a unaveným vlasům dodá vitalitu a lesk!
Potřebuješ:1-2 žloutky
2-4 lžíce olivového oleje
Postup:Dle délky vlasů smíchej potřebné množství žloutku a oleje.Pomocí metly pořádně našlehej.Vzniklou směs nanes důkladně na vlasy a po 30-i minutách DOBŘE smyj.
Maska pro mastné vlasy
Účinky:Reguluje produkci mazu u mastných vlasů a pomáhá proti lupům.
Potřebuješ:5 lžic rostlinného oleje
štáva z jednoho citronu
10 kapek z čajovníku-tea tree oil
Postup:Smíchej všechny přísady.Nejdřív vmasíruj do ručníkem vysušených vlasů,aby se uvolnila mastnota a lupy.Pak nech 30 minut působit.Smyj.
Olejová kůra proti třepení konečků
Účinky:Vyživuje vlasy a zaceluje třepení konečků.
Potřebuješ:50 ml oleje z pšeničných klíčků
4 kapky oleje Ylang-Ylang
2 kapky jasmínového oleje
Olejíčky koupíš v drogerii nebo esoterii
Postup:Smíchej všechny olejíčky a směs nanes na ručníkem vysušené konečky vlasů.Zabal vlasy do folie a zakryj hlavu zahřátým ručníkem.Nech asi 2 hoďky působit a pak smyj.
Olivová maska pro suché vlasy
Účinek:Suché vlasy budou silné a zdravé.
Potřebuješ:1 dcl panenského olivového oleje
Postup:V mikrovlnce nahřej olivový olej,aby byl teplý-ale ne horký!Pak ho vetři do suchých vlasů,hlavně na konečky.Poté zabal vlasy do ručníku a půl hodiny nech působit.Nakonec umyj jemným šamponem.

Krásné nehty

19. srpna 2007 v 19:16 Beauty
Jak postupovat při péči o nehty?
1. Starý lak odstraňte pomocí odlakovače.
2. Ruce ponořte do vlažné mýdlové vody, aby pokožka změkla.
3. Naneste Gel na odstranění kůžičky, nechte působit několik minut a poté kůžičku jemně zatlačte. Spousta žen kůžičku kolem nehtu stříhá, sice to není doporučováno, ale nevidím žádný důvod, proč to nedělat. Hlavně si dávejte pozor, ať nestřihnete příliš.
4. Kratší nehty nikdy nestříhejte, pouze jsou-li hodně dlouhé, opatrně je zastřihněte. Stříhejte však po kouskách, aby nehet nepraskl. Na zkrácení nehtů používejte pilník (ne kovový). Nehty vytvarujte do požadovaného tvaru tahy ze strany do středu nehtu.
5. Opětovně použijte odlakovač, abyste odstranila zbytky gelu a mýdla. Nyní jsou nehty dokonale připraveny na nanesení laku.
6. Nehty nalakujte Zpevňujícím lakem na nehty 2 v 1, aby lak déle vydržel.
7. Lak naneste třemi rovnými tahy - středem nehtu a na obou stranách. Nechte zaschnout a aplikujte ještě jednu vrstvu.
8. Nakonec naneste druhou vrstvu Zpevňujícího laku na nehty 2 v 1, která bude lak chránit a zabrání jeho loupání.

Jak hubnout o dovolené

19. srpna 2007 v 18:58 Beauty

>> Když hubnete na chalupě

Rekreační běhání

Obujte si kvalitní boty a vyražte na čerstvý vzduch. I když někteří lidé běhání zatracují, stále má své plusy. Rozpumpuje vám krev v žilách a dokáže zmenšit konfekční velikost. Nemusíte běhat s větrem o závod, důležité je vydržet aspoň dvacet minut, teprve potom ubývají tuky.
Jak vám pomůže?
Budete-li běhat po lese rychlostí zhruba deset kilometrů v hodině, spálíte přibližně 2118 kJ. Základem jsou dobré boty. Určitě do nich investujte, dokáží zmírnit většinu otřesů, které s sebou běh přináší.

STUPEŇ ÚČINNOSTI:
* * * * *

Svižná chůze a turistika

Chcete-li si udržet štíhlou linii také o prázdninách, není nic jednoduššího, než vyrazit na túru. Tenhle jednoduchý recept pro zdraví doporučují také odborníci. Ve Spojených státech se chůze stala sportem číslo jedna.
Jak vám pomůže?
Chůze je ideální nejen pro postavu. Posiluje také činnost plic a srdce. Průzkumy dokazují, že během 45minutové procházky rychlým krokem spálíte stejné množství kalorií jako při běhu. Zařaďte svižnou chůzi třikrát týdně.

STUPEŇ ÚČINNOSTI:
* * *

Důležitý strečink

Pobolívají vás záda a už dávno se nedotknete rukama země? Pak je nejvyšší čas začít s pravidelným strečinkem a protahováním. Uvidíte, že si budete připadat vyšší a lehčí.
Jak Vám pomůže?
Na začátku je zapotřebí svaly zahřát a prokrvit. Jinak byste si zbytečně ublížila. Protahování můžete zkusit během procházky, využijte například různé polohy opíráním o strom a prošlapování. Postupně protáhněte celé tělo. Počítejte s tím, že správný strečink zabere desítky minut.

STUPEŇ ÚČINNOSTI:
*

Bílá královna - tenis

Na první pohled vypadá nenáročně, ale pořádně se u něj zapotíte a druhý den vás bude bolet celé tělo. Pár prvních lekcí pinkejte o zeď, hledejte techniku. Jakmile získáte jistotu a partnera, nastupte na kurt.
Jak vám pomůže?
I když se to nezdá, zabrat dostane celé tělo. Zlepšíte si nejen fyzickou zdatnost, ale i reakci a rychlost. Tenis je skvělý doplněk k dalším sportům. Pro začátek si zamluvte pár lekcí s trenérem, jinak hrozí, že si osvojíte špatné návyky.
Tenis není příliš vhodný sport pro lidi, kteří mají problémy s páteří, klouby a vazy. Pokud nepotřebujete značkové oblečení a rakety, nebojte se řečí, že je tenis drahý. Jediné, u čeho nešetřete, jsou kvalitní boty.

STUPEŇ ÚČINNOSTI:
* * *

>> Dovolená ve městě

Divoký, energický spinning

Milujete divočení na kole? Pak je pro vás ideální spinning. Na rozdíl od klasické jízdy na kole budete pod odborným dohledem, s temperamentní muzikou v uších.
Jak vám pomůže?
Spinning je vhodný i pro úplné začátečníky. Při jedné 45 minutové lekci spálíte až 600 kalorií. Těšit se můžete na štíhlejší nohy a pevnější zadeček. Radost uděláte také srdci, cévám, cholesterolu a krevnímu tlaku. Nezapomínejte dostatečně pít!
STUPEŇ ÚČINNOSTI:
* * * *

Naseďte si kolečka

Bruslení na in-linech je ideální pro každého, kdo si chce zlepšit kondičku, a navíc shodit pár kilogramů. To, že při bruslení na in- linech dostanete pořádně zabrat, dokazuje i to, že je dost často používají v létě vrcholoví hokejisté, aby se udrželi ve formě.
Jak vám pomůže?
Možná nebudete po první jízdě patřit do skupiny "krasobruslařů", ale nevzdávejte to. Už po několika hodinách na bruslích uvidíte pevnější zadeček, stehna a lýtka. Musíte ovšem vydržet jezdit aspoň 40 minut svižným tempem. In-line brusle nejsou příliš vhodné pro osoby, které mají problémy s vazy a klouby dolních končetin. Nezapomínejte na kvalitní chrániče. Pádům se zřejmě ze začátku neubráníte.
STUPEŇ ÚČINNOSTI:
* * *

Gymnastické míče

Není nad to se pořádně protáhnout a ještě si u toho zpevnit tělo. Gymnastický míč můžete mít doma, a nebo se za ním vydejte do posilovny.
Jak vám pomůže?
Gymmíče zlepšují svalové napětí a koordinační pohyby. Pomohou vám také s vybočením páteře i kulatými zády. Balon totiž nutí sedět rovně, musíte vyrovnávat těžiště. Pro začátek cvičte na míči mírně vyfouklém. Hodí se pro lidi s nadváhou, ulehčují jinak zatíženým kloubům.

STUPEŇ ÚČINNOSTI:
* *

>> Pokud odpočíváte u moře

Tvarujte pomocí jógy

Jóga vám skvěle vyčistí hlavu a úžasně vytvaruje tělo. Jogínské techniky totiž ovlivňují tělo, vnitřní orgány i mozek. Podle vědeckých studií dokonce jóga přispívá k lepšímu sexu. Možná proto se stala z jógy módní záležitost, které propadly celé metropole.
Jak vám pomůže?
Během cvičení jógy se do těla uvolňují hormony štěstí a dobré nálady. Jejím praktikováním si pomůžete nejen k dobré kondičce a pružnému tělu, ale také k čisté hlavě. Ideální je cvičit třikrát týdně hodinu a půl. Řada asán - postojů se provádí velmi pomalu. Chcete-li hubnout, opakujte postoje v rychlejším tempu. Stejně jako u jiných cvičení platí dostatek spánku a vyvážená strava bez "éček".
STUPEŇ ÚČINNOSTI:
* * * *

Běhejte bosá po rozehřátém písku

Už známý léčitel Sebastian Kneipp řekl, že každý krok bosky znamená jednu minutu života navíc. Nemusíte běhat jenom po písku, ideální jsou také plážové oblázky a zelená tráva.

Jak vám pomůže?
Chůze bez bot pomáhá k léčbě srdce, cév, nervů a hlavně psychiky. Navíc dokáže pomoci s léčbou nejrůznějších deformací, především plochých nohou a vybočení palců. Na úvod si naordinujte půlhodinovou terapii a pozvolna prodlužujte.
STUPEŇ ÚČINNOSTI:
* *

Regenerační plavání

Co jiného byste měla dělat u moře, než plavat.
Jak vám pomůže?
Plavání je takřka univerzální a hodí se pro každého, věkem i váhou. Při plavání si protáhnete většinu svalů a podpoříte činnost plic i srdce. Voda navíc zlepšuje prokrvení a pružnost pokožky. Za hodinu vydáte 1890 kJ.

STUPEŇ ÚČINNOSTI:
* * *

Pod hladinou

Potápění je jenom pro odvážné, jakmile ale překonáte strach, zažijete neskutečný relax. Při potápění sice extra nezhubnete, ale skvěle si vyčistíte hlavu.
Jak vám pomůže?
Pro začátek můžete zkusit šnorchlování, které zvládne každý a například v Egyptě si se šnorchlem a ploutvemi vystačíte celou dovolenou. Pokud chcete větší adrenalin, obraťte se na renomovanou potápěčskou školu. Skvělé podmínky pro potápění najdete například na Sardinii.

STUPEŇ ÚČINNOSTI:
*

>> Prázdniny na horách

Nordic walking i pro začátečníky

Tahle úžasná záležitost se zrodila v Norsku a postupně se rozšířila do celého světa. Jde o kombinaci chůze, běhu na lyžích a vysokohorské turistiky. Na rozdíl od běžné turistiky ovšem používáte speciální teleskopické hole. I když se to nezdá, zabrat dostanou nejen nohy, ale také horní polovina těla.
Jak vám pomůže?
Obrovskou výhodou Nordic Walking je možnost provozovat ho během celého roku, nejen v létě. Díky holím snížíte zatížení kloubů o pět kilogramů, za hodinu turistiky tak ušetříte nohy až 34 tunám zátěže. Tento druh pomáhá nejen tvarovat tělo, ale navíc usnadňuje dýchání, takže prospívá také astmatikům. Začít se s ním dá v jakémkoliv věku a s jakoukoliv váhou.

STUPEŇ ÚČINNOSTI:
* * *

Krásný svět z koňského hřbetu

Ten kdo to jednou zkusil... i když se to nezdá, po jediné hodině jízdy na koni bude sundávat propocené tričko a druhý den budete cítit celého člověka.
Jak vám pomůže?
Ne nadarmo patří koně mezi zvířata pomáhající tělesně i duševně postiženým dětem. Jízdou na koni skvěle trénujete celé tělo, rozvíjíte cit pro rovnováhu. Určitě se vám uleví také od přílišného stresu a starostí.

STUPEŇ ÚČINNOSTI:
* *

Jeďte na kole jako o závod

Přes zimu můžete jezdit na kole ve fitness centru, v létě je ideální vyrazit do přírody. Pokud si vyberete správný doprovod a trasu, budete mít program na celý den.

Jak vám pomůže?
Za jedinou hodinu jízdy na kole dokážete vypotit až 2310 kJ. Jízda na kole patří v Česku mezi jeden z nejoblíbenějších sportů. Je ideální pro všechny, kteří potřebují zlepšit kondičku a snížit váhu, hodí se také jako rehabilitace. Při minimálním zatížení kloubů spalujete tuky, zpevňujete nohy a zadeček a posilujete srdce a plíce.
STUPEŇ ÚČINNOSTI:
* * *

Pořiďte si švihadlo

Někdo skáče přes kaluže, jiný přes švihadlo. Počítejte s extra dřinou.
Jak vám pomůže?
Skákání přes švihadlo dokáže rychle zatočit s tukovými polštáři, nehodí se ale pro ty, kteří mají špíčků moc. Během skoků nadmíru pracují klouby na nohou a u "těžších kalibrů" jsou zatěžovány až příliš. Skvěle tvaruje stehna, hýždě a lýtka.

STUPEŇ ÚČINNOSTI:
* * * *


zdroj: cosmopolitan

Největší omyly v hubnutí

19. srpna 2007 v 18:56 Beauty
Pokud chcete zhubnout, jezte nejpozději v 17 hodin
Ne tak docela. Správněji - poslední jídlo byste měli sníst 4 hodiny před tím, než si jdete lehnout. V případě, že uléháte o půlnoci, nemusíte mít výčitky, pokud si dáte lehkou večeři v osm večer.
Zmrzlina linii neohrozí
Ano, mražená pochoutka se sníženým obsahem tuku může být dobrou volbou. Ale vybírejte! Třeba kopeček čokoládové vydá za 1 200 kJ! Dejte přednost ovocným na bázi vody.
Negativní kalorie
Existuje teorie o potravinách obsahujících tzv. negativní kalorie. Trávením těchto potravin vydáte víc energie, než kolik v nich přijmete. Týká se to třeba řapíkatého celeru. Tato zelenina je sice dobrou volbou, ale aby se účinek negativních kalorií projevil, asi byste nesměli jíst nic jiného...
Stačí sportovat
Je pravda, že pohyb je zdravý. Pokud si ale myslíte, že dvě hodiny aerobiku týdně vám dovolují nezřízeně se cpát, jste na omylu. Fyzikální zákony neoblafnete - k hubnutí musí být příjem energie vždy nižší než její výdej.
Po přílohách se tloustne!
Ve snaze zhubnout si lidé často servírují například svíčkovou bez knedlíků nebo guláš bez chleba. Tím ale dosáhnou jediného - nevyvážené stravy. Pokud chcete snížit váhu, dejte si kompletní pokrm, ale v menší porci a na tučné omáčky úplně zapomeňte.
Nahradíte-li jídlo ovocnými šťávami, zhubnete
To nebude fungovat. Po džusu vám rychle vyhládne, obsahuje spoustu cukru a žaludek vám za něj taky nepoděkuje. Lepší je obyčejný vývar - zasytí a dodá energii.
Olivový olej namísto másla?
Další klamná představa. Nahradíte-li živočišné tuky rostlinnými, k úbytku váhy se nedopracujete. Kalorií mají totiž úplně stejně! Výhoda olivového oleje spočívá v tom, že je prospěšný srdci a cévám a má méně cholesterolu. Z hlediska energie si ale nepomůžete.
Nejíst maso = být štíhlejší?
I to je omyl. Bezmasá jídla bývají daleko kaloričtější. Těstoviny, rýže a další oblíbené 'dietní' potraviny obsahují velké množství sacharidů. Pozor i na kalorické bomby v podobě sýrů a smetany.
Po light potravinách zhubnete
Označení 'light' je velmi zavádějící. Zpravidla poukazuje na snížený obsah tuku. Jenže takové laskominy často obsahují o to více cukru. S pocitem, že jíme 'dietní' produkt, se navíc snadno přestanete hlídat a spořádáte větší množství.
Budete-li myslet pozitivně, kila půjdou dolů
Něco na tom je. Ale s naloženým talířem na gauči u televize pro svou postavu mnoho neuděláte, i když budete mít sebelepší náladu. Cvičení a střízlivému jídelníčku se zkrátka nevyhnete.
zdroj: cosmopolitan